LLIBERTAT!!! (0)

dilluns, de març 16, 2009 by , under

LLIBERTAT
De Paul Eluard


Als meus llibres d'anar a escola
En el meu banc i en els arbres
A l'arena i a la neu
Escric el teu nom


A les pàgines llegides
A les pàgines en blanc
Pedra sang o paper cendra
Escric el teu nom

A la jungla i al desert
En els nius i a les ginestes
Al record d'una infantesa
Escric el teu nom

A les nits meravelloses
Al pa blanc de cada dia
A les èpoques promeses
Escric el teu nom

A tots mos parracs d'atzur
A l'estany amb sol malalt
Al llac amb lluna vivent
Escric el teu nom

En els camps de l'horitzó
A les ales dels ocells
En el molí de les ombres
Escric el teu nom

A cada glop de l'aurora
A la mar i en els vaixells
A la muntanya enfollida
Escric el teu nom

Sobre l'escuma dels núvols
A les pors del temporal
A la pluja densa i fada
Escric el teu nom

A les formes rutilants
Als cascavells de color
A la veritat corpòria
Escric el teu nom

Al llantió que s'encén
Al llantió que s'apaga
A totes les meves llars
Escric el teu nom

A la fruita migpartida
Del mirall i d’una cambra
Al meu llit conquilla buida
Escric el teu nom

Al meu ca tendre i golafre
Damunt ses orelles teses
A ses potes esburbades
Escric el teu nom

Al pany de la meva porta
Als objectes casolans
Al broll del foc beneït
Escric el teu nom

A tota carn concertada
En el front dels meus amics
A tota mà que s'allarga
Escric el teu nom

Al vidre de les sorpreses
En els llavis ben atents
Molt per damunt del silenci
Escric el teu nom

A l'absència sens desigs
Damunt la solitud nua
A les passes de la mort
Escric el teu nom

A la salut recobrada
Al risc desaparegut
A l'esperança absoluta
Escric el teu nom

I pel poder d'un sol mot
Recomenç la meva vida
Jo soc nascut per saber-te
Per dir el teu nom

Llibertat





edit post

0 Reply to "LLIBERTAT!!!"