A L'ALTRE COSTAT DEL RIU (3)

dimarts, de febrer 24, 2009 by , under

A l'altre costat del riu vaig aprendre que els arbres son tant alts com les nostres mirades cap el cel.
A l'altre costat del riu vaig aprendre que sobreviure es menjar terra i viure sobre el fang.
A l'altre costat del riu vaig aprendre que a les muntanyes de deixalles pot haver-hi vida i també esperança.
A l'altre costat del riu vaig aprendre que neixer ajupit no vol dir que un dia no es pugui possar dempeus.
A l'altre costat del riu vaig aprendre que fins i tot l'aigua més clara pot estar contaminada.
A l'altre costat del riu vaig aprendre que la força ens la dona la tranquilitat, la paciencia i la constancia.
A l'altre costat del riu vaig aprendre que pots correr mils de quilometres pero no pots fugir dels mals que s'aferren al cor i al cap.
A l'altre costat del riu vaig aprendre que la vida es més bella que el més dolç dels somnis i més cruel que el pitjor dels malsons.
A l'altre costat del riu vaig aprendre que no hi ha pitjor soletat que la d'estar-hi envoltat de falsetats.
A l'altre costat del riu vaig aprendre que pots creuar molts rius, i atravessar oceans pero el temps es fràgil i que cal cuidar-lo i enganxar amb molta cura el troços trencats, tot i que un cop l'enganxis ja res sera igual.
A l'altre costat del riu vaig aprendre que per molt lluny que estiguin les il.lusions només son teves.
A l'altre costat del riu vaig aprendre que el demà sempre arriba amb flors obertes i mirant cap al sol.
A l'altre costat del riu vaig aprendre, que la bellesa en una mirada pot canviar el signe del temps.

A l'altre costat del riu vaig aprendre, que hi ha nens tan savis com els vells, i vells que son com nens.

A l'altre costat del riu vaig aprendre que pots i has de mirar el Sol, encara que la lluminositat d'aquest et deixi cec.

A l'altre costat del riu vaig aprendre, que la llibertat es poder ser lliure per ser allò que vulguis ser, i no pas comprar allò pel que no tens prous diners.

A l'altre costat del riu vaig aprendre, que ser company es patir amb tu, sommiar amb tu, i no només passar vuit hores al teu costat.

A l'altre costat del riu vaig aprendre, que hi ha dones que son infelices perque esten amb homes infeliços, hi ha dones que moren doncs estan amb homes que maten, i que hi ha fills que creixen amb mares que son infelices i acaben assassinades i amb pares que son infeliços i acaben sent criminals.

A l'altre costat del riu vaig aprendre que el nom d'un lloc no fa el lloc, Divina Providencia es diu el barri més pobre d'Arequipa (Peru), Ciudad de Dios (Rio de Janeiro) es una de las favelas més perillosas on evidentment no hi ha cap espiritualitat, Prosperina (Ecuador) es un barri de Guayaquil on la prosperitat es mesura en totxos i carrers sense asfaltar, Togliatti (Rusia) no es pas un poble italià i Potosí(Bolivia) es un de les zones amb més pobresa del pais més pobre d'America, quan és deia "val un potosí, equivalia a valer una fortuna".

A l'altre costat del riu vaig aprendre, que no hi ha rius massa amples ni amb massa caudal si has acumulat forces i tens la convicció que pots creuar-los nedant.



edit post

3 Reply to "A L'ALTRE COSTAT DEL RIU"

piel de papel on 3 de març del 2009, a les 19:55

A vegades no cal anar massa lluny per aprendre algunes coses. D'altres, potser sí!!!

Un abrazo!!!

 

CHE_SANTAKO on 5 de març del 2009, a les 14:04

"L'altre costat del riu" es una metafora. Es cert no cal anar gaire lluny per aprendre, pero a vegades si cal prendre una mica de distància, perquè no et facin mal i sobretot per objectivitzar-les...

salut

 

Anònim on 13 de març del 2009, a les 15:06

"A l'altre costat del riu vaig aprendre, que ser company es patir amb tu, sommiar amb tu, i no només passar vuit hores al teu costat."

Mucho te gusta a ti el estar a tomar por culo de aquí... Tssss...

Y sí, para objetivizar a veces hay que largarse lejos de lo de siempre...

Bruja